Buchete de flori comandate online

Buchete de flori comandate online – stiti deja ca stau cu urechile ciulite la tot ce se intampla in industria de flori si cadouri la nivel international. Rapoartele de vanzari flori pe luna octombrie au fost de curand transmise presei si, chiar in conditiile actuale de preturi crescute la flori si plante pe bursa, rezultatele nu arata chiar atat de prost pe cat ne-am fi asteptat.

Conform unui studiu facut de firma de contabilitate din Marea Britanie, Wilkins Kennedy, vestea buna este ca, in ciuda temerilor de inflatie legate de scaderile si cresterile incerte ale euro / dolar / lira sterlina, consumatorii au cumparat mai multe produse din magazine online si offline, nivelul de cumparare crescand considerabil fata de luna Septembrie. In luna octombrie a anului 2016, la nivel european, magazinele au inregistrat cresteri de pana la 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut si retailerii chiar spun ca au cea mai mare rata de crestere in consum pe care au vazut-o din luna Aprilie a anului 2002.

Comanda buchete flori online aici!

Cumparaturile in mediul online au inregistrat si ele o crestere constanta si sigura cu pana la 26.8% fata de Octombrie 2015 si cu 1.3% fata de Septembrie 2016.

La nivelul industriei de flori si plante, Royal Flora Holland a anuntat un pret mediu de 41.3 centi per fir floare. Aceasta este cea mai mare crestere de pret inregistrata intr-un an de zile, chiar mai mare fata de Valentine’s Day sau Ziua Mamei (cea internationala, din luna mai), cand toata lumea se asteapta la cresteri considerabile la preturile florilor. In particular, florile care au inregistrat cea mai mare crestere de pret sunt trandafirii, gerbera si hydrangea.

Royal Flora Holland a inregistrat de la 10 octombrie pana la 6 noiembrie 2016 o crestere cu 7% la nivelul cifrei de afaceri, echivalentul a 313 milioane de euro. Aceasta este cea mai mare cifra de afaceri inregistrata de companie pana acum in aceasta perioada. Este o performanta, mai ales in conditiile cresterilor de preturi din ultima perioada.

buchete de flori comandate online

Buchete de flori comandate online – Romania, octombrie 2016

In Romania buchete de flori comandate online aduc o crestere de la an la an de aproximativ 30%, cumparatorii sunt din ce in ce mai tentati de a face cumparaturile online datorita comoditatii si varietatii de produse. De asemenea, clientii au ajuns la concluzia ca online nu este cu mult mai scump fata de offline, mai ales ca se salveaza foarte mult timp + livrarea este gratuita oriunde si florariile online sustin foarte mult cumparaturile din impuls.

Tot la nivelul comportamentului de consum din Romania, observ in continuare o afinitate pentru plata cash la livrare, insa plata cu cardul este in crestere, clientii au prins incredere in siguranta acestei metode de plata, au ajutat si campaniile continue din mass media pentru carduri, facilitati, plata contactless etc.

Octombrie 2016 fata de luna septembrie 2016 a adus o crestere pentru comenzile de flori online de aproximativ 25%. Pentru luna noiembrie ne asteptam la o crestere de aproximativ 15%, iar decembrie o crestere de aproximativ 30% fata de noiembrie. Ramane sa vedem cum decurg lucrurile in continuare! Succes la vanzari tuturor celor din industrie pentru perioada sarbatorilor de iarna!

Aranjamente Craciun 2016

 

 buchete-flori-online

Evenimente si targuri pentru industria de flori

Evenimente si targuri pentru industria de flori, o modalitate extraordinara de a intalni noi furnizori, de a strange idei si inspiratie, de a te documenta despre noile tendinte pentru perioadele de high season: tendinte pentru nunti, tendinte pentru florarie, trenduri cadouri si amenajare interioara, plante, flori noi etc. Acum ceva ani de zile imi doream foarte mult sa particip la cat mai multe evenimente si targuri pentru industria de flori, dar cumva nimeni nu vroia sa imi spuna unde ma pot duce, cand au loc sau macar cum se numesc.

evenimente si targuri pentru industria de flori

Veteranii din industrie tineau pentru ei aceste informatii valoroase si daca erai considerat un „outsider”, trebuia sa iti procuri singur aceste detalii care te-ar fi ajutat sa evoluezi sau sa vinzi mai mult. Primul targ de care am aflat era cel de la Frankfurt si cumva am inceput de particip tangential, mai mult pentru proiectul BrazideCraciun.ro, acolo afland ca de fapt este un targ imens dedicat decoratiunilor pentru Craciun, in general, inclusiv pe partea de floristica. Pentru mine a fost o experienta exatrordinara, sa vad atat de multe lucruri noi, sa pot interactiona cu alti oameni pasionati de industrie, sa pot schimba idei si sa cunosc furnizori complet noi, pe care nu ii gaseai online. Am plecat de la targ plin de nazuinte si cu un geamantan (nu exagerez!! avea 30 de kg!!!) de cataloage, carti de profil si carti de vizita de la furnizori pentru florarii si depozite flori engross.

Pentru toti colegii de industrie si pentru toti cei interesati de o lista completa cu evenimente si targuri pentru industria de flori, m-am gandit sa va scriu eu un articol complet. La aceste targuri am participat personal si vi le recomand cu drag, iar de altele doar am auzit, insa nu strica sa stiti de ele. Daca aveti si voi alte targuri de flori / evenimente floristica pe care am omis sa le pun in lista, va rog sa imi lasati un mesaj si le voi adauga. Spor si mult succes tuturor, sper sa va ajute!

Evenimente si targuri pentru industria de flori

  • 12-14 octombrie – International Flower Expo (IFEX) Tokyo 2016
  • 2-4 noiembrie – International Floriculture & Horticulture Trade Fair 2016
  • 8-9 noiembrie – Flower Logistics Africa 2016, Nairobi
  • 13-15 noiembrie – IPM Dubai 2016
  • 30 noiembrie – 3 decembrie – Growtech Eurasia, Antalya, Turcia
  • 27-31 ianuarie – Christmas World locatie: Frankfurt, Germania 2017
  • 24-27 ianuarie – IPM Essen Plant Show & Floristry locatie: Essen, Germania 2017
  • 13-15 martie 2017 – The 9th Guangzhou Int’l Flowers, Bonsai & Garden Exhibition 2017(GBGE 2017)
  • 28-30 martie – Flower Expo Ucraina
  • 20-22 iunie – Salon du Vegetal, Nantes, Franta
  • 21 iunie – Darwin Perennials Day, The Gardens at Ball 1017 Roosevelt Road West Chicago, Illinois, 2017
  • 31 august – 2 septembrie – Flower Expo Poland
  • 4-7 octombrie – Proflora, Bogota, Columbia 2017

Industria de flori din Olanda in crestere

Industria de flori din Olanda este in crestere fata de anul trecut, asa cum se arata intr-un studiu de industrie remis presei de curand de catre VBW – asociatia retailerilor in floristica din Olanda. Floristii olandezi au avut o prima jumatate de an foarte buna. S-au inregistrat cresteri in venituri de aprox. 5.5% fata de aceeasi perioada a anului 2015. De asemenea, a crescut si rata de profitabilitate a business-urilor cu flori.

Citeste si: Comanda flori in Romania

Dupa o scadere brusca in perioada 2008-2012, in 2016 s-au inregistrat cresteri semnificative pe venituri, al treilea an la rand in care se inregistreaza plusuri, si nu minusuri in buzunarele floristilor din Olanda. „Florariile foarte active si implicate in activitate, care au foarte bine setate grupurile de targetare clientela, au sanse mari de crestere in aceasta perioada. Sub nici o forma nu ducem lipsa de oportunitati atat la nivel local, cat si international.”, declara Marco Maase, director VBW.

Industria de flori in Olanda repozitionata pe segementul de lifestyle / modernism

industria de flori, florarie

Maasse mai declara: „Saptamanal inregistram cresteri de pana la 2% in noi cumparatori pentru florarii. Chiar daca este un procentaj mic, florariile beneficiaza de pe urma acestui nou val de cumparatori. Am observat un comportament de cumparaturi orientat catre plante de interior pentru decor, flori taiate in aranjamente pentru birouri sau locuinte, in general pentru propria placere, lifestyle shopping. Florariile precum business-uri sunt mult mai grijulii cu cheltuielile, aceasta tendinta generand o crestere a profitului cu pana la 10.8% in prima jumatate a anului 2016, fata de 9.6% crestere in prima jumatate a anului 2015. Doar 37% dintre consumatorii cu varste intre 18 si 40 de ani cumpara flori, astfel ca exista inca loc de crestere.”

Industria de flori – vanzari flori online

In acest moment in Olanda peste 11% dintre florile vandute in industrie sunt oferite clientilor prin florarii online. Piata de vanzari flori online este in crestere. Maase adauga in comunicat, pentru floristi: „Multe website-uri pot fi imbunatatite, recomand business-urilor locale sa aiba mai mare grija cu aceasta noua nisa in crestere, sa aiba o varietate cat mai mare de buchete si aranjamente moderne, alaturi de facilitati cat mai multe pentru clienti.”
In prima jumatate a anului 2016, 52% dintre cumparatorii de flori au fost barbati si 48% femei. Motive cheie pentru a oferi flori precum cadou: zile de nastere (24%), fara motiv (23%), vizite (10%) si flori pentru multumire (9%) – datele sunt pentru cumparatorii din Olanda. Cele mai populare mono-buchete cumparate au fost: buchete cu trandafiri (39%), buchete lalele (26%) si buchete bujori (6%).

 

Industria de flori – cifre exporturi 2015

Industria de flori – cifre exporturi 2015 – 2015 a fost un an foarte bun pentru industria de flori olandeza. Anul trecut Olanda a inregistrat o crestere de 3% a vanzarilor de flori (exporturi), comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014. Astfel, totalul exporturilor de flori din Olanda catre alte tari a ajuns la 4.7 miliarde euro. S-au inregistrat cresteri in special pe florile taiate si nu pe plante.

industria de flori

Fata de 2014, cand s-au inregistrat scaderi in vanzarile de flori taiate (asa cum va povesteam si in acest raport de la bursa de flori) fata de vanzarile de plante, care erau in continua crestere, anul 2015 ne arata un trend foarte interesant. Florile taiate au inregistrat o crestere a vanzarilor de 6% (la 2.9 miliarde euro). Exportul de plante, in schimb, a inregistrat scaderi de 3% (la 1.8 miliarde euro). Impreuna, aceste cifre, rezulta intr-o crestere totala a exporturilor de flori cu 3% fata de 2014, lucru datorat in special faptului ca tarile non-europene au inceput din nou sa cumpere din Olanda.

Industria de flori – cifre concrete din tarile europene

Germania, Austria si Rusia au cumparat cu mult mai putine flori fata de alti ani, lucru ingrijorator pentru bursa olandeza. Desi inca se afla in top cele mai banoase tari pentru Olanda, Rusia a inregistrat o scadere extraordinara in cumparaturile de flori si plante in 2015, respectiv au cumparat cu 27% mai putine flori in 2015, achizitionand de 146 milioane de euro. De altfel, Rusia facea si ceva amenintari in 2015… Numarul 1 in importuri de flori din Olanda – respectiv Germania –  a scazut cu doar 4%, la 1.35 miliarde euro. Importurile austriece au scazut cu 16%, pana la un total de 109 milioane de euro.

O alta tara importanta pentru Olanda este si Anglia, care a inregistrat o crestere a importurilor de flori si plante cu 15%, pana la 781 milioane euro valoare export. Vanzarile catre alte tari non-europene a crescut cu 8% per total.

Industria de flori – o piata volatila

Multi experti din Olanda considera ca este foarte important pentru aceasta tara sa inceapa sa se concentreze pe exporturi si din alte industrii, intrucat industria de flori devine din ce in ce mai instabila la nivel mondial. Tarile cheie pentru exporturile de flori incep sa arate foarte multe semne de cresteri si scaderi bruste, fara o stabilitate atat de necesara pentru Olanda, mai ales ca vorbim despre marfuri perisabile. Desi rezultatele sunt promitatoare pentru 2015, atat Olanda, cat si noi, precum mici pioni ai industriei, trebuie sa fim foarte precauti in viitor si cat mai uniti.

De ce se cumpara mai putine flori in post?

De ce se cumpara mai putine flori in post? o intrebare foarte buna pe care am primit-o astazi de la un partener la inceput de drum in industrie. Dar este adevarat si sustin ideea ca in post, intr-adevar, clientii cumpara mai putine flori. Am observat acest trend in cei 13 ani de activitate, atat in postul de Paste, cat si in cel de Craciun. Explicatia acestui lucru poate fi de natura religioasa sau de natura personala. Cert este ca in aceasta perioada majoritatea romanilor, la unison, isi restrang cheltuielile care nu sunt strict necesare.

Dupa o perioada in care s-au facut multe cumparaturi de flori (14 februarie, 24 februarie, 1 martie, 8 martie), incepe o perioada de liniste sau plutire (depinde cum privesti lucrurile) pentru florarii. Este o perioada in care foarte multe cupluri ce urmeaza sa se casatoreasca in vara pescuiesc oferte, insa fara concretizari majore. Este, de asemenea, o perioada in care se cumpara flori pentru aniversari, pentru partenerii de afaceri si cam atat. Cele mai cumparate flori sunt cele de sezon (citeste aici despre florile lunii martie), pentru ca sunt extrem de colorate, parfumate, atractive – in ton cu sezonul – , dar si foarte accesibile precum pret.

flori de sezon, vanzari flori in post, buchet de narcise
flori de sezon, vanzari flori in post, buchet de narcise

Incasarile 14 feb – 8 martie sunt cu atat mai importante in aceasta perioada pentru florarii, intrucat sunt bani cu care trebuie sa supravietuiasca pana in mai si chiar si pe perioada verii daca nu sunt bine ancorate in lumea evenimentelor private. In aceasta perioada scade si numarul vizitatorilor in florarii, valoarea incasarilor pe o zi de vanzare si valoarea tichetului de cumparaturi. Acest trend se resimte atat in mediul online, cat si in cel offline.

Majoritatea florarilor vand in aceasta perioada marfuri precum plante (usor de intretinut si cu pierderi foarte mici), cadouri si marfuri legate de gradinaritul amator: pamant, unelte, solutii de intretinere plante. Desigur, vanzarile isi vor reveni o data cu apropierea sezonului de Paste, cand vremea calda si placuta vor imbia clientii sa cumpere din ce in ce mai multe flori, pentru a-si decora casele proaspat curatate, balcoanele, gradinile sau mesele cu bucate imbelsugate, intinse pentru familie si prieteni.

De ce se cumpara mai putine flori in post? – pareri adunate din industrie

Andreea Plaiasu, manager floraria FlorideLux Brasov (Facebook)

La noi in Brasov oamenii cumpara flori si in post. Avem cativa clienti care stim ca sunt extrem de credinciosi, insa si in aceasta perioada cumpara flori pentru acasa, pentru aniversari, pentru ocazii speciale. Avem chiar si clienti preoti care achizitioneaza flori pentru biserica, sa arate foarte frumos pentru enoriasi (in special catolici). Brasovenii continua sa cumpere flori chiar si in post, pentru ca se ivesc tot timpul ocazii sau zile oarecare cand pot oferi o floare, doar pentru un zambet.

Mihaela Ghinea, manager Flowers Market Holland, cel mai mare depozit de flori si plante din Romania (Facebook)

Asa cum suntem obisnuiti noi, poporul roman (cred ca 80% ordodox) si asa cum am fost educati sa avem unele restrictii in aceasta perioada, putem transpune aceasta si in vanzarea mult mai mica a florilor in post. Insa, imi mentin propria teorie prin care cred ca suntem un popor totusi needucat inca in domeniul florilor. De aceea ar fi corect sa spunem ca in industria noastra se vand flori dupa calendarul ortodox, majoritar din obligatie: de ziua mamei, onomastici, aniversari, sarbatori punctuale si mai putin din simpla bucurie de a oferi o floare intr-o zi oarecare.

Suntem un popor si cu foarte multe greutati, probleme, neajunsuri si poate de multe ori si uitam de bucuria simplului gest de a oferi o floare – poate ca nu vine doar din lipsa de educatie corecta. Din experienta cred si va spun ca in nici 5% din casele romanilor nu veti gasi vaze cu flori, din pacate. Este de retinut ca o floare sensibilizeaza, bucura ochiul si transforma orice spatiu. M-as bucura sa observ in viitor o schimbare de comportament de consum, sa vad mai multe flori cumparate din pura placere si mai putin din obligatie.