Florărie Botosani

Florărie Botosani, Aici, la Flori de Lux, dorim ca fiecare client să aibă o experiență extraordinară. Ne străduim să oferim un serviciu excelent pentru clienți și să ne asigurăm că sunteți mulțumiți de comanda dvs. Pe lângă oferirea de aranjamente florale frumoase online și o selecție largă de cadouri pentru toate ocaziile. Ne asigurăm, de asemenea, că florile dvs. sunt livrate cât mai repede posibil.

Asta pentru că satisfacția clienților este prioritatea noastră principală. De fapt, oferim o garanție de satisfacție, deci dacă, dintr-un anumit motiv, nu sunteți mulțumit de prospețimea sau starea cadoului dvs., fie îl vom înlocui, fie vă vom rambursa banii!

Aveți întrebări pentru noi despre livrarea cadourilor sau a florilor ? Suntem disponibili să vorbim 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână. Simțiți-vă liberi să ne sunați, să ne trimiteți un e-mail. Sau să folosiți chatul nostru de asistență live la îndemână pentru a obține ajutorul de care aveți nevoie la comanda dvs. Indiferent de locația unde vreți să transmiteți cadouri florale, chiar și în Sfântu-Gheorghe, Alba-Iulia, Galați, Giurgiu, noi ne ocupăm.

Flori proaspete pentru livrare

Obțineți aranjamente florale proaspete și frumoase livrate chiar la ușa dvs. atunci când faceți cumpărături cu FlorideLux. Bucurați-vă de un buchet uimitor sau trimiteți flori cuiva apropiat. Dacă achiziționați flori pentru un anumit eveniment, suntem alături de voi. Fie că, comandați flori de ziua de naștere sau flori „doar pentru că”, avem un buchet proaspăt, perfect pentru ocazie. Florărie Alba-Iulia, Florărie Pitești, Florărie Craiova, Florărie Buzău, Florărie Bacău, Florărie Calarași, Florărie Târgoviște, florăriile noastre online Flori de Lux sunt oricând disponibile.

Flori la buget?

Atunci sunteți la locul potrivit. Putem livra buchete de flori și alte cadouri la prețuri accesibile, pntru toate gusturile. Descoperiți florile noastre la super promoții, atât offline cât și online, în florărie Oradea, florărie Pitești, florărie Arad, florărie Sfântu-Gheorghe, florărie Alba-Iulia, florărie Galați, florărie Giurgiu etc.

Flori de Lux are o mare varietate de flori onlin, pentru fiecare ocazie. De la garoafe la trandafiri portocalii. Flori de înmormântare și flori de La mulți ani, toate disponibile pentru livrare oriunde, de ex. Galați, florărie Oradea, florărie Bacău, florărie Botoșani, Reșița, Constanța, Giurgiu sau poate Târgu-Jiu.

Indiferent dacă doriți să comandați flori online pentru livrare astăzi sau mâine, vă putem ajuta. Prețurile noastre sunt competitive, astfel încât să puteți găsi aranjamentele de flori online la un buget ok, și perfecte, pe care să le trimiteți. Știm că florile sunt importante, așa că ne ocupăm de fiecare aranjament floral cu grijă.

Cum pot cumpăra flori online?

Este ușor să cumpărați flori online atunci când comandați de la servicii de livrare florale online, cum ar fi Flori de Lux, în florării precum Florărie Pitești, Florărie Craiova, Florărie Buzău, Florărie Bacău, Florărie Calarași, Florărie Târgoviște. Facilităm achiziționarea unei varietăți de flori care să răspundă nevoilor dvs. și să le livrăm oriunde. De la cumpărarea de flori online pentru a le trimite unui prieten, până la cumpărarea lor pentru tine. Pur și simplu căutați prin marea noastră colecție online de flori.

Florărie Botosani

Nu uita de beneficiile Flori de Lux:

  • Flori proaspete
  • Cadouri deosebite
  • Poză martor pe e-mail
  • Livrare GRATUITĂ oriunde în România pentru comenzi de minim 199 Ron
  • Felicitare de lux oferită gratuit pentru orice comandă
  • SMS și e-mail confirmare livrare în timp real
  • Discounturi de fidelitate

Contactează-ne pentru livrare flori la domiciliu oriunde:
0372740106
Whatsapp 0722560914
contact@floridelux.ro
www.floridelux.ro – comandă flori online

www.coroane.ro – coroane funerare cu livrare oriunde
www.cosuridelux.ro – livrare cosuri cadou la domiciliu

FlorideLux Bucuresti – Bd.Libertatii 22, sector 5

Vizitează blogurile noastre:
ioana.dosinescu.ro
www.petaledeviata.ro
www.celemaifrumoaseflori.ro
www.ziuaindragostitilor.ro
www.1martie.ro
www.8martie.ro

Dă-ne like și follow pe social media:
https://www.facebook.com/florariafloridelux
https://www.youtube.com/user/floridelux
http://instagram.com/floridelux.ro

Formarea unui florist durează cel puţin 3 luni

Piața autohtonă de flori a înregistrat o evoluție constantă, cu creşteri anuale de circa 5% în ultima perioadă. Un rol important în acest proces îl are formarea profesională temeinică a floriștilor, încă de la începutul carierei. Comenzi flori online În prezent, FlorideLux, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale și cadouri online și offline din România, investește, în medie, 2.000 de euro pentru pregătirea unui profesionist în aranjamente florale.

Potrivit datelor FlorideLux, perioada de pregătire a floriștilor durează aproximativ trei luni din momentul angajării și chiar dacă media de investiție pentru fiecare florist, în vederea pregătirii și a training-ului specific, este de cel puțin 2.000 de euro, investițiile pentru formarea începătorilor sunt mult mai mari, uneori atingând pragul de 5.000 de euro.

Angajam florist in Bucuresti

În plus, periodic, FlorideLux organizează sesiuni de pregătire cu un master florist olandez, care atrag după sine investiții de 3.000 de euro.

„Evoluția pieței de HR în floristică este una atipică, având în vedere faptul că nu există școli profesionale dedicate, facultăți sau colegii, ci doar cursuri și specializare la locul de muncă. De aici și importanța pe care o acordăm pregătirii profesionale a echipei noastre”, a declarat Marius Dosinescu, CEO și fondator FlorideLux.

Marius Dosinescu 2

Conform CEO-ului FlorideLux, training-urile se desfășoară la sediul companiei, sub formă de ore de pregătire dedicate, dar și de pregătire la locul de muncă. Pentru că se lucrează intensiv cu majoritatea tipurilor de flori, învăţăceii acumulează rapid atât noțiuni ce țin de întreținerea plantelor, cât și de realizarea buchetelor și aranjamentelor florale.

„Observăm, de la an la an, că interesul românilor pentru meseria de florist este în continuă creștere. Mulți dintre ei, însă, aleg să lucreze pe cont propriu, fără forme legale. Pentru ca balanța să se echilibreze în favoarea florăriilor, este necesar ca acestea să țină cont de nevoile și dorințele angajaților, lucru pe care FlorideLux deja îl face. Credem cu tărie că performanța se poate realiza doar în grupuri mari, sub îndrumarea unor specialiști”, a declarat Vlad Iliescu, General Manager al Centrului de Creație Atelierele Ilbah.

Concurs national design floral

De asemenea, în plus față de training-urile de specialitate, echipei FlorideLux i se oferă și salarii direct proporționale experienței, bonusuri în funcție de orele suplimentare petrecute la locul de muncă, bonuri de masă în perioadele aglomerate, asigurări medicale, iar celor din provincie li se asigură cazare gratuită în București.

„Foarte mult timp floriștii au fost văzuți ca vânzători de flori, nu artiști. Prin intermediul sesiunilor de training pe care le organizăm încercăm să le oferim poziția pe care o merită, astfel încât să fie clară diferența dintre ei și comercianţii de flori”, a adăugat Marius Dosinescu.

În prezent, echipa FlorideLux este formată din 15 persoane, iar până la finalul anului compania dorește să recruteze 6 floriști cu experiență de minim patru ani, dar și 3 floriști fără experiență, care vor participa la sesiuni de formare la locul de muncă.

Cum faci profit cu o florarie?

Afacere cu flori

Afacere cu flori – cum iti poti incepe o afacere cu flori? Activam in aceasta industrie, pe nisa de florarii online, din anul 2003. Cu timpul, aria noastra de afaceri cu flori s-a extins de la florarie online intermediara, la florarie online cu atelier propriu de productie, la flori en gross, dar si florarie magazin fizic prin reteaua noastra de francize si florarii proprii. Vasta experienta data de cei 14 ani de activitate ne-a pus in contact cu toate laturile acestei industrii si astazi dorim sa impartasim cu voi cum va puteti deschide o afacere cu flori si cum puteti sa va gasiti nisa potrivita.

cum imi deschid o afacere cu flori?

Atunci cand intri in industria cu flori, ai nevoie de cateva elemente foarte importante: dedicare, pofta de munca si informatii, respectiv cunostinte temeinice care te ajuta sa ai pierderi mai putine, sa iti atragi si sa iti loializezi clientela si cum sa iti concolidezi renumele pe piata. O astfel de afacere se spune ca este potrivita pentru femei in principal, insa un barbat sa te ajute este mai mult decat potrivit, pentru ca aceasta afacere implica ridicat de vase pline cu apa, implica multa munca fizica la curatenie, la taiatul si ingrijitul florilor, dar si la partea de aprovizionare, marketing sau administrativ.

Nise afacere cu flori sau ce poti sa iti deschizi in industria florala

afacere cu flori, afaceri florarie

  1. Afacere florarie magazin – adica sa iti alegi un mic magazin stradal, cu vad, pe care sa il administrezi cu clientii Walk-in.
  2. Afacere florarie online – adica sa ai un website cu modele exclusive pe care sa le vinzi prin telefon sau pe internet si sa le livrezi la sediul sau domiciliul clientului. Vezi aici TOP 5 greseli facute de florariile online
  3. Afacere cu flori catalog online – sa ai un website cu modele, sa colaborezi cu alta florarie si sa faci doar serviciul de livrare.
  4. Afacere florarie distributie in retail – sa importi diverse buchete si plante pe care sa le plasezi la raft in supermarketuri.
  5. Productie florala – sere florale in care sa cresti flori si plante pe care sa le vinzi altor florarii sau la piata. Citeste articolul Comenzi flori online
  6. Agentie de decor floral pentru nunti si alte evenimente – afacere cu caracter sezonier care ofera buchete de mireasa, lumanari de nunta, cocarde, corsaje, aranjamente evenimente etc. si tot ce mai poate avea nevoie clientul pentru decorul unei sali.
  7. Depozit flori engross – un mic sau mare spatiu in care vinzi flori si plante in sistem engross SAU distribuitor si reseller de flori engross, atunci cand lucrezi sa vinzi florile si plantele importate de altii florariilor din orasul tau.
  8. Trainer floristi – daca ai deja cunostinte in acest domeniu si iti place sa transmiti informatiile mai departe, iti poti face un mic centru de training florarii. Vezi aici: Cum poti incepe sa lucrezi ca florist: curs florist sau ucenicie?
  9. Afacere florarie sezoniera, cu desfacere online sau stradal: daca nu vrei sa iti iei un angajament pe termen lung, poti activa ca florist sezonier in perioada cand ORICINE poate vinde flori cu profit, respectiv intre 1 martie si 8 martie.
  10. Garden center – poti sa iti creezi un spatiu deschis sau tip florarie in care sa vinzi plante, unelte si produse pentru gradinarit .

SAU deschide o afacere florarie in sistem franciza, vezi aici un video in care iti explic in detaliu cum poti sa intri in aceasta industrie:

Cateva mituri despre afacerile cu flori care nu sunt adevarate:

  • pentru florarie ai nevoie de bani putini
  • pentru florarie nu ai nevoie de angajati multi
  • floraria e o afacere pe care o poate face oricine
  • pentru ca floraria sa mearga si sa produca, ai nevoie doar de pasiune
  • florariile sunt afaceri simple
  • o florarie vinde in perioada 1-8 martie cat pentru tot anul
  • daca vinzi bine la 1-8 martie ai bani sa tii floraria tot anul deschisa
  • toti clientii vor aprecia munca ta de designer, pentru ca vinzi flori si oricum sunt frumoase
  • munca intre flori e relaxanta si ai timp sa creezi, sa te destinzi

Alte informatii utile despre afacerile cu flori:

Succes si lasati-mi in comentarii parerile sau intrebarile voastre!

via GIPHY

Floristii urasc FTD si Teleflora

Precum consumator sau jucator activ in industrie, dai peste tot de reclamele retelelelor de floristi internationali FTD si Teleflora. Sunt retele imense care produc anual foarte multi bani, crescute pe marketing frumos si promisiunea unor servicii rapide, facile, dar si pe un vad comercial foarte mare, vorbim de o piata foarte dezvoltata.

Exista in mediul online foarte multe plangeri legate de calitatea oferita de retelele FTD si Teleflora. Comenzile sunt de cele mai multe ori facute si livrate de floristii locali, din florarii magazine proprii din micile si marile orase, care se plang ca nu fac deloc profit cu aceste retele atat de bine impamantenite in comportamentul de consum online. CNN a facut un calcul exact impreuna cu un florist din Reno:

  • FTD a vandut un buchet cu garoafe si trandafiri la 44.99 dolari
  • Impreuna cu costurile de livrare in Reno, FTD a incasat 65 dolari in total de la client
  • Floristul a primit o anumita suma din aceasta, dupa comisionarea FTD si, dupa cheltuielile cu personalul, chiria, florile, livrarea etc., a ajuns sa plateasca din buzunarul propriu cu 4 dolari mai mult fata de suma primita de la FTD

Legat de plangerile pe care clientii le au, majoritatea sunt axate pe calitatea primita si pe design-ul defectuos -> poza prezentata pe website vs. designul pe care florariile locale il presteaza. De cele mai multe ori produsul final primit ajunge la timp, este livrat conform cerintelor, insa arata jalnic, saracacios si nu se ridica la valoarea achitata.

Plangerile clientilor sunt strans legate de nemultumirile floristilor, care se rasfrang asupra produsului final la nivel de valoare si calitate. Este un rezultat absolut normal generat de faptul ca floristii locali trebuie sa castige, trebuie sa faca profit si singura modalitate de a scadea costurile productiei este fie sa foloseasca flori mai putine, fie de mai proasta calitate sau chiar reciclate din evenimente.

floristii urasc ftd si teleflora

Acum, privind un pic din perspectiva FTD si Teleflora, incasarile pe care le fac nu se transfera doar in profit. Cheltuielile cu logistica de preluare si prelucrare a unei comenzi online poate fi foarte costisitoare, mai ales cand vorbim de milioane de clienti anual. Se promoveaza agresiv ideea de ieftin, ieftin, ieftin, buchete ample de la 49.99 dolari cu livrare premium. Din acest bani sau chiar si din 65 de dolari, FTD si Teleflora, dar si alte retele similare cheltuiesc foarte multi bani in marketing, comunicare, branding, operare comenzi, resurse umane, stocuri si administrativ. Da, intr-adevar, nu au partea de productie si perisabilitate de care toata lumea fuge in aceasta industrie, insa restul cheltuielilor sunt la fel de ridicate.

Din toata schema asta cei care sunt cel mai putin castigati sunt la final de zi CLIENTII. Pentru acest specific de industrie serviciul punctual de livrare este important sa fie la punct si virgula, insa atunci cand ceri o anumita suma si arati o anumita poza trebuie ca TOTUL sa fie la punct si virgula: prospetime flori, marfa de calitate, design impecabil, recipiente calitative, livrare in siguranta si proaspat, livrare la timp, pret bun, livrare gratuita.

FTD si Teleflora sunt presati de industrie sa fie la un pret cat mai mic, iar floristii locali trebuie sa gandeasca toata aceasta colaborare la nivel global si nu punctual pentru fiecare comanda in parte. Colaborarile cu retelele de floristi sunt avantajoase pentru ca iti asigura un rulaj si nu un profit considerabil pentru fiecare comanda in parte, de fiecare data, fara exceptie. Rulajele si volumele aduc dupa sine o marja de profitabilitate mai mica, iar calculul nu se face la comanda X, ci pe o perioada mai larga de timp, analizand cresteri si comparand diverse varfuri de vanzari si perioade similare, de la an la an. Focusul atat pentru FTD, Teleflora, cat si pentru floristii locali trebuie sa ramana mereu CLIENTUL.

Acum focusul merge foarte mult catre concurenta (inclusiv in Romania), cum sa faci sa fii inaintea celorlalti, cum sa faci sa alergi mai repede, cum sa faci sa fii mai vizibil, cum sa faci sa scapi de productie, sa fie cat mai simplu, cat mai putine pierderi etc., iar pentru floristii locali focusul major sunt CALCULELE. Se intra pe site-ul retelei online, se sta cu calculatorul, cat am primit, cat trebuia sa primesc, ia uite la ei cat incaseaza si mie cat imi dau, lasa ca ma duc la alta retea, lasa ca le arat eu lor s.a.m.d. Focusul in aceasta industrie trebuie sa ramana totusi clientul, respectul fata de acesta, cum sa facem sa il atragem sa cumpere mai mult, sa ofere mai mult si sa lasam la o parte razboaiele pe care doar noi intre noi le vedem atat de importante.

Nu uita de ultimele super oferte FlorideLux, acum pentru femeia LEU (23 iulie-22 august):

3 sfaturi despre cum sa oferi flori femeii LEU

 

Q&A despre afaceri cu flori si florarii

Q&A despre afaceri cu flori – un video pe care il vom face foarte curand pe canalul oficial de Youtube FlorideLux. Pana atunci, poti sa dai subscribe SAU sa vizualizezi video-urile interesante deja facute pentru voi aici: VIDEO florarii si afaceri flori.

In cazul in care aveti intrebari, nelamuriri, idei de discutat sau probleme ale industriei, ale afacerilor cu flori, daca vreti sa va deschideti propria florarie online sau offline, daca sunt subiecte de interes si arzatoare despre afaceri cu flori, care merita dezbatute, va voi raspunde sincer la toate intrebarile in urmatorul video postat pe canalul nostru de youtube. Suntem interesat de parerile voastre si de ideile voastre, imi doresc sincer sa ajut la construirea unei industrii mai unite si mai deschise comunicarii.

Tocmai am trecut cu totii printr-un sezon de vanzari foarte solicitant si stresant, cu suisuri si coborasuri. Poate ca acesta este un prim subiect de interes sau poate ca intampini probleme in dezvoltarea afacerii sau vrei sa iti deschizi o florarie si nu stii de unde sa incepi. Astept cu mare interes intrebarile voastre printr-un comentariu la acest blog post, intr-un comentariu pe Facebook la postare de anunt Q&A despre afaceri cu flori si florarii sau pe adresa de email corporate@floridelux.ro.

Citeste ultimele articole din presa despre florarii:

https://www.newmoney.ro/florariile-online-vs-cele-clasice-un-roman-din-patru-cumpara-buchete-de-pe-internet/#

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romanii-cei-mai-zgarciti-europeni-cand-vine-vorba-de-flori-681948

Flori martie: statistici vanzari si pareri din industrie

Flori martie: statistici vanzari si pareri din industrie, un articol care abordeaza un subiect de actualitate in aceasta perioada, facut impreuna cu DIGI 24. Luna martie este de departe cea mai buna luna de vanzari pentru toate florariile, de orice tip, dimensiune, nisa, abordare, acum liniile trasate de competitie cad si ne ajutam intre noi, ne intelegem si ne sustinem. Ce pacat ca nu este in fiecare zi 1-8 martie! 🙂 Va las cu articolul, mai jos:

Românii oferă flori din obligaţie, nu de plăcere. Şi cel mai des o fac în prima saptamana din martie, spun patronii florăriilor. Aproape jumătate din totalul vânzărilor se fac în această perioadă. Ceea ce înseamnă șapte milioane de flori oferite de Mărţişor şi de Ziua femeii. Asta deși românii sunt printre cei mai zgârciţi europeni, când vine vorba de florile oferite în dar. Cheltuim, în medie, șase euro pe an. Mai strânşi la pungă decât noi sunt doar ruşii şi ucrainienii.

Zilele acestea este agitaţie mare în florării. E de-nţeles de ce comercianţii muncesc de dimineaţă până seara: într-o singură săptămână, vând aproape jumătate din cât vând tot anul.

Marius Dosinescu şi-a deschis o florărie online în 2003. Afacerea a crescut an de an şi este acum florăria cu cele mai mari vânzări pe internet din România. În medie, buchetele pe care le vinde costă 200 de lei. În prima săptămână din martie, câştigul nu vine din valoarea buchetelor, ci din volumul uriaş al vânzărilor.

Comanda flori 8 martie la cele mai buna preturi!

„În România, florile se cumpără doar din obligație, nu se cumpără din plăcere, nu se cumpără că cineva își dorește un buchet de flori pe masă”, a explicat Mihaela Ghinea, importator de flori.

Florile sunt o afacere de aproape 25 de milioane de euro anual. Cea mai mare parte din bani nu rămâne, însă, în ţară.

Suprafaţa de sere din România s-a redus la jumătate numai în ultimii zece ani. Acesta este şi motivul pentru care 80% din florile vândute în ţara noastră sunt din import. În plus şi producţia autohtonă este extrem de limitată.

Intregul articol aici: http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romanii-cei-mai-zgarciti-europeni-cand-vine-vorba-de-flori-681948

 

Industria de flori din Olanda in crestere

Industria de flori din Olanda este in crestere fata de anul trecut, asa cum se arata intr-un studiu de industrie remis presei de curand de catre VBW – asociatia retailerilor in floristica din Olanda. Floristii olandezi au avut o prima jumatate de an foarte buna. S-au inregistrat cresteri in venituri de aprox. 5.5% fata de aceeasi perioada a anului 2015. De asemenea, a crescut si rata de profitabilitate a business-urilor cu flori.

Citeste si: Comanda flori in Romania

Dupa o scadere brusca in perioada 2008-2012, in 2016 s-au inregistrat cresteri semnificative pe venituri, al treilea an la rand in care se inregistreaza plusuri, si nu minusuri in buzunarele floristilor din Olanda. „Florariile foarte active si implicate in activitate, care au foarte bine setate grupurile de targetare clientela, au sanse mari de crestere in aceasta perioada. Sub nici o forma nu ducem lipsa de oportunitati atat la nivel local, cat si international.”, declara Marco Maase, director VBW.

Industria de flori in Olanda repozitionata pe segementul de lifestyle / modernism

industria de flori, florarie

Maasse mai declara: „Saptamanal inregistram cresteri de pana la 2% in noi cumparatori pentru florarii. Chiar daca este un procentaj mic, florariile beneficiaza de pe urma acestui nou val de cumparatori. Am observat un comportament de cumparaturi orientat catre plante de interior pentru decor, flori taiate in aranjamente pentru birouri sau locuinte, in general pentru propria placere, lifestyle shopping. Florariile precum business-uri sunt mult mai grijulii cu cheltuielile, aceasta tendinta generand o crestere a profitului cu pana la 10.8% in prima jumatate a anului 2016, fata de 9.6% crestere in prima jumatate a anului 2015. Doar 37% dintre consumatorii cu varste intre 18 si 40 de ani cumpara flori, astfel ca exista inca loc de crestere.”

Industria de flori – vanzari flori online

In acest moment in Olanda peste 11% dintre florile vandute in industrie sunt oferite clientilor prin florarii online. Piata de vanzari flori online este in crestere. Maase adauga in comunicat, pentru floristi: „Multe website-uri pot fi imbunatatite, recomand business-urilor locale sa aiba mai mare grija cu aceasta noua nisa in crestere, sa aiba o varietate cat mai mare de buchete si aranjamente moderne, alaturi de facilitati cat mai multe pentru clienti.”
In prima jumatate a anului 2016, 52% dintre cumparatorii de flori au fost barbati si 48% femei. Motive cheie pentru a oferi flori precum cadou: zile de nastere (24%), fara motiv (23%), vizite (10%) si flori pentru multumire (9%) – datele sunt pentru cumparatorii din Olanda. Cele mai populare mono-buchete cumparate au fost: buchete cu trandafiri (39%), buchete lalele (26%) si buchete bujori (6%).

 

Reteaua floristilor din Romania

Reteaua floristilor din Romania sau FlowersNet este un agregator de comenzi din mediul online, care mai apoi sunt alocate partenerilor locali din teritoriu pentru livrare door to door sau hand delivery. In industrie, la nivel international (si la nivel local se incearca…), exista o controversa legata de livrarea de flori in cutie vs. livrarea din mana, direct din florariile locale.

Desigur, exista argumente pro si contra pe care le putem enumera la nesfarsit pentru ambele tabere, insa cert este ca reteaua FlowersNet permite ca acoperirea de livrare FlorideLux sa fie si mai extinsa, si mai complexa, alaturi de partenerii nostri de incredere, florariile locale din provincie.

reteaua floristilor din romania marius-dosinescu
Pentru intrebari sau discutii legate de retea, ma puteti contacta personal pe Facebook, Linkedin, email marius@floridelux.ro, telefon 0372740106 interior 100 sau printr-un comentariu la acest articol.

Asculta si podcast-ul meu legat de reteaua FlowersNET: PODCAST pentru floristi

Sistemul este foarte simplu. V-am facut mai jos o sintetizare, in cativa pasi simpli, pentru inrolare si pentru primirea efectiva a comenzilor din retea.

Cum te inrolezi in FlowersNet, reteaua floristilor din Romania

  • intri pe website-ul retelei www.flowersnet.ro si completezi formularul de inscriere
  • dupa scurte verificari de experienta, portofoliu etc. vei primi acceptul de inrolare pe email, alaturi de un acord simplu, simplu, care trebuie semnat de ambele parti
  • primesti apoi acces in aplicatia de primire a comenzilor si aplicatia de confirmare a livrarilor
  • instantaneu incepi sa primesti comenzile de pe judetul de care apartii, in functie de aparitia lor in retea si cererile clientilor

Cum functioneaza sistemul si alocarea comenzilor

  • clientul plaseaza comanda in judetul X online, pe unul dintre website-urile noastre
  • comanda se aloca automat floristilor din judetul X, cu retinerea unui comision de 30-40% de catre FlowersNet
  • florariile partenere primesc SMS si email alerta alocare comanda
  • cel care reactioneaza primul primeste comanda
  • produsul se realizeaza pe baza pozei si/sau retete disponibile in aplicatie
  • trebuie sa urci poza martor in aplicatie si apoi sa confirmi livrarea in timp real
  • trebuie sa urci factura aferenta comenzii in sistem, care intra intr-un sistem programat de plati, la termen 7-10 zile maxim

Mizam foarte mult pe mobilitate, flexibilitate, comunicare. Noi stim despre ce vorbim si tu la fel, asa ca e oportun sa ne comportam ca adevarati profesionisti si sa propunem inlocuiri acolo unde se cere acest lucru, sa discutam de tehnici de realizare, sa respectam cerintele clientilor, sa livram la timp, prompt si sa ne loializam clientela. Cu toti cei aprox. 100 de parteneri deja existenti in retea colaboram extrem de bine datorita faptului ca vorbim aceeasi limba. In call center-ul dedicat retelei FlowersNet avem DOAR operatori care cunosc floristica, stiu sa comunice foarte bine exact dorintele clientilor si sa gaseaca o punte intre tine, precum florist si clientii nostri.

Avantaje pentru floristii din reteaua FlowersNet:

  • nu impunem furnizori sau cumpararea marfii prin noi
  • avem operatori foarte bine pregatiti in floristica
  • primesti comenzile printr-un soft specializat care poate fi accesat de pe laptop, tableta sau mobil
  • primesti alerte de alocare comenzi in timp real pe SMS si email
  • nu avem taxe de inrolare in retea, taxe de marketing si nici taxe anuale
  • avem comisioane si termene de plata avantajoase pentru tine
  • suntem foarte comunicativi si flexibili, cunoastem si respectam meseria de florist, stim cat de importanta este o buna colaborare si ce inseamna sa ai o afacere in acest domeniu

Ai mai jos un video in care povestesc pe indelete despre cadrul de industrie in care am decis sa facem aceasta dezvoltare, dar si oportunitatile extraordinare pe care le avem de ambele parti. De asemenea, astazi am dat si un comunicat de presa despre reteaua FlowersNet in care poti citi cateva declaratii de colaborare ale partenerilor nostri, cifre exacte si perspective.

Reteaua floristilor din Romania, video despre FlowersNet, cu Marius Dosinescu:

Sezonalitatea florilor

Sezonalitatea florilor este extrem de importanta atunci cand vorbim despre disponibilitatea florilor dorite intr-o anumita perioada din an, dar si despre fluctuatiile de pret ale florilor. Spre exemplu, avem multi clienti care isi doresc bujori iarna sau zambile toamna sau amaryllis in toiul verii. Desigur, datorita globalizarii industriei, la nivel de furnizori si bursa, anumite flori pot fi disponibile tot timpul anului, cu anumite varfuri de pret, exemple viabile in acest sens sunt bujorii sau lalelele sau freziile.

Citeste si: Buchete de mireasa bujori

sezonalitatea florilorInsa sezonalitatea florilor impune si anumite restrictii de productie. Bulbii de zambile nu pot creste decat in anumite conditii atmosferice, propice doar iarna-primavara. Din acest motiv, in acea perioada, in functie de cat de repede se incalzeste vremea, se gasesc zambile atat locale, cat si din import Olanda si la preturi foarte bune, pentru ca oferta este de multe ori mai mare decat cererea plus comerciantii au tot interesul sa vanda marfa inainte sa o piarda (perisabilitate). Oricat ne-am dori sa oferim clientilor zambile tot timpul anului, acest lucru nu este posibil dupa finalizarea sezonalitatii lor naturale.

Un alt aspect foarte important al cunoasterii sezonalitatii florilor este pentru floristi, care trebuie sa stie aceste perioade importante de vanzari, dar si cei mai buni inlocuitori pentru aceste flori, in cazul in care clientii isi doresc totusi ceva similar. Spre exemplu, avem multe mirese care solicita buchete cu bujori toamna, iar cand afla pretul extra sezon si implicatiile de inflorire, renunta. Dar totusi, pentru a obtine acelasi efect vizual, le recomandam trandafiri David Austin, care au inflorescenta similara si nuante asemanatoare.

Pentru a veni in intampinarea voastra cu informatii cat mai utile despre sezonalitatea florilor, am facut un ghid informativ in acest sens, in care veti regasi restrictiile de sezonalitate pentru cele mai vandute si cautate flori de-a lungul anului. Acest ghid informativ de floristica va ajuta sa intelegeti anumite modificari care pot interveni in araranjamentele si buchetele comandate online sau din florarii. UTIL si informativ: GHID SEZONALITATE FLORILOR. Vezi alte ghiduri utile floristica aici!

Comanda flori -MOBILE MODE-

Comanda flori a devenit din ce in ce mai mobila, mai flexibila, mai adaptata nevoii de miscare a clientilor nostri. In USA, cea mai dezvoltata piata pentru florariile online, exista un trend foarte interesant numit SO-LO-MO, prescurtarea de la SOcial, MObile, LOcal. Acest trend implica o prezenta din ce in ce mai complexa a florariilor, care se straduiesc sa fie chiar in calea clientilor, indiferent de modul lor de browsing: pe telefon, pe retelele de socializare sau pe strada.

Citeste: Aplicatii pentru florarii worldwide

Si in Romania clientii au inceput sa efectueze comanda flori in moduri foarte variate. FlorideLux, cea mai tehnologizata florarie din Romania, deja s-a adaptat acestei nevoi si cereri a pietei, lansand prima aplicatie florarie online din Romania, comanda prin WhatsApp si varianta mobile pentru website-ul floridelux.ro. De asemenea, FlorideLux a fost prima florarie care a avut site responsive, anticipand astfel migrarea utilizatorilor catre mobile mode. Acest lucru se intampla in 2013, acum 3 ani de zile, cu mult inainte de acest boom actual mobile.

Primele concluzii dupa aceste lansari sunt:

  • clientii din Romania inca se intereseaza foarte mult mobile, insa cumpara atunci cand sunt la calculator sau direct din magazine
  • varianta de comanda flori prin WhatsApp este una eficienta la nivel de comunicare si facilitare a comenzii, clientii o folosesc foarte des, atat din diaspora, cat si din Romania
  • varianta aplicatie si mobile a website-ului este folosita primordial pentru cercetare preturi / interesare de conditii de livrare / cautare de inspiratie

pe-ce-dispozitive-se-comanda-flori

Intrand un pic in amanunt vedem ca iOs (Apple) are cel mai mare market share in comparatie cu concurentii lor. 
dispozitive-utilizate-floridelux-florarie-online

Concluzionand e clar ca intram in perioada mCommerce si oricine se va opune acestui val va pierde un tren important. Practic nu ai cum sa fi doar online sau offline, trebuie sa fii peste tot!

In particular, in Romania inca vorbim de un demaraj mai greu al mCommerce-ului, in special in provincie, unde majoritatea prefera comanda de flori telefonica sau pe desktop, dar, treptat lucrurile se vor schimba si estimez ca in 5 ani de zile 80% din comenzile de flori si cadouri se vor face prin dispozitive mobile.