Investitii florarie

Investitii florarie, un subiect delicat pentru piata din Romania, insa nu atat de intangibil pentru business-urile de profil din America. Nu stiu daca obisnuiti sa urmariti emisiuni de genul The Profit, Shark Tank, The Apprentice etc din afara, insa eu le devorez de fiecare data cand am ocazia. La un moment dat chiar am avut un „binge moment” ( 🙂 ) cu emisiunea The Profit by Marcus Lemonis, pe care v-o recomand pentru un plus de incredere in voi, pentru o perspectiva pozitiva asupra mediului de afaceri si pentru a va reincarca bateriile antreprenoriale.

Facebook The Profit: https://www.facebook.com/TheProfitCNBC/

Marcus Lemonis este un business angel cu un trecut foarte dificil (orfan) care a reusit sa devina multi milionar datorita unei abordari diferite asupra business-urilor. Iar acum, ca are finantele necesare, a decis sa faca o emisiune in care investeste in business-uri foarte mici, de familie, cu un potential de crestere, dar care sunt intr-o perioada dificila. Banii pe care ii investeste ii apartin 100% si regulile lui sunt simple: daca investesc, imi predai fraiele complet timp de o anumita perioada (chiar daca este minoritar) + shares din afacere. Emisiunea The Profit este cea mai vizionata din tot portofoliul CNBC si din toata istoria postului.

Website Farm Girl Flowers: https://farmgirlflowers.com/

investitii florarie, the profit

In februarie 2016 unul dintre episoadele The Profit a fost despre investitii florarie, respectiv Marcus s-a concentrat asupra unei florarii mici din Sillicon Valley, numita Farm Girl. Afacerea Farm Girl are o idee inedita in spate, respectiv zilnic fac un singur produs si pe acela il livreaza clientilor, pe baza de abonament sau comanda plasata sub impuls. Clientii nu isi pot alege modelul de buchet de flori pe care il comanda, acesta este o surpriza. Buchetele Farm Girl sunt realizate doar din flori crescute local si sunt ambalate in saci de cafea reciclati. Livrarile se fac doar cu biciclete si este o afacere eco friendly din toate punctele de vedere.

Model plan de afaceri florarie

Christina Stembel este proprietara acestei florarii, care se ocupa 100% de aprovizionare, logistica si marketing. Ea este destul de frustrata ca nu poate strange investitii florarie, ca nu poate strange destui bani pentru a avea un boom in afacere, desi traieste in Sillicon Valley, locul unde afacerile fac BOOM inca din primul an de la lansare. Christina Stembel crede ca aceste probleme pe care le intampina sunt datorate faptului ca este femeie. Inca de la prima intalnire cu Marcus Lemonis ii spune acestuia ca lucrul cu florile este extrem de dificil, ca el nu poate intelege. Insa Marcus pune mana si face un buchet de flori, chiar si livreaza florile pe bicicleta. Este un exemplu extrem de interesant de business angel interesat de afacere si de oameni, nu neaparat de profitabilitatea din spate. Desi business-ul cu flori este unul dificil si plin de riscuri, acest om nu se teme sa isi murdareasca mainile si sa intre cu adevarat in dedesubturile unui business.

investitii florarie

The Farm Girl Flowers este o afacere foarte interesanta pentru Marcus, mai ales ca cifrele vorbesc de la sine. Floraria a avut o cifra de afaceri de $56,000 in 2010 si a reusit sa creasca pana la CA $4.5 milioane in 2015.

Propunerea de preluare florarie a lui Marcus Lemonis, investitii florarie:

  • Oferta initiala solicitata de Christina Stembel pentru afacerea sa, The Farm Girl flowers – $1 milion pentru 5% din afacere.
  • Oferta lui Marcus Lemonis – $1 milion pentru 25% din florarie
  • Contra oferta Christinei – $1 milion pentru 7.5%, apoi $1 milion pentru 10%
  • Contra oferta lui Marcus – $1 milion pentru 20% plus un credit de investitii de $500,000, insa Christina a refuzat categoric
  • Cei doi nu au batut palma, Christinei parandu-i-se ca renunta la o parte foarte mare de business pentru o suma foarte mica

the profit, marcus lemonis, investitii florarie

Comportamentul si tipul de gandire al Christinei este unul destul de tipic in industria floristica, inclusiv in Romania. Christina este tipologia omului extrem de pasionat de flori si de ideea de a-si vinde creatiile in sine, dar pierde din vedere ca la finalul zilei este un business si cifrele sunt cele care vorbesc. Decizia Christinei consider ca este gresita din mai multe perspective:

  • evaluarea business-ului era facuta la Marcus la aprox. 5 milioane de dolari si ar fi luat si un credit pentru dezvoltari care i-ar fi permis triplarea afacerii intr-un timp foarte scurt, cu investitii inteligente in marketing si logistica
  • mai mult, afacerile aceluiasi business angel sunt de obicei simbiotice si se ajuta reciproc, astfel incat ar fi avut posibilitatea sa isi rascumpere share-urile intr-un timp foarte scurt – live to fight another day! 🙂
  • experienta lui Marcus ar fi adus o marire a marjei de profitabilitate si ar fi avut un mentor extraordinar

farm girl flowers investitii florarie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *