Florariile fizice se inchid

Florariile fizice se inchid si acest lucru l-am observat nu doar in Bucuresti, ci si precum un trend la nivel international. Florarii fizice numim magazinele cu desfacere stradala, in care clientii pot intra si cumpara flori la fir, cadouri, buchete facute pe loc sau creatii la comanda. Floraria fizica in mod normal nu face livrari la domiciliu, ci este un business de asteptare.

Vezi aici materiale care te pot ajuta in afacerea ta cu florarie: Plan de afaceri florarie

Desigur, insa, de-a lungul anilor lucrurile s-au schimbat si florariile fizice s-au vazut nevoite sa isi adapteze serviciile si produsele noului val de florarii online care au inceput usor, usor sa acapareze piata si industria. Desi la inceput nimeni nu vedea viitorul acestui tip de serviciu si florariile fizice nu considerau o amenintare de business, astazi aceasta amenintare s-a transformat intr-unul dintre factorii din cauza carora florariile fizice, stradale, au inceput sa se inchida.

Am vazut chiosc-uri cu traditie in Bucuresti inchise deja sau cu foarte putini clienti, multi dintre proprietarii de business-uri florarii se plang de faptul ca piata merge din ce in ce mai greu, clientii sunt rari, vin doar la ocazii speciale (acest aspect accentuand caracterul sezonier al business-urilor), clientela loializata incepe sa se disipe in concurenta din ce in ce mai acerba si catre online.

Fenomenul de fuzionare a online-ului cu offline-ul a inceput in perioada 2012-2013 pentru industria de floristica din Romania, asa cum am previzionat si am declarat in presa de nenumarate ori. Factori care au contribuit de-a lungul anilor la acest fenomen in Romania sunt:

  • cresterea popularitatii in cadrul florariilor online
  • marketing puternic pentru florarii online, bugete cheltuite si directionate catre popularizarea ideei de comanda flori online
  • intrarea marilor retaileri in industrie, cu preturi de dumping si cu campanii de marketing targetate sezonier: Lidl, Auchan, Mega Image, Kaufland etc. – toate au plante si buchetele de flori la preturi mici
  • depozitele de flori engross care primesc si persoane fizice la cumparaturi de flori si plante care in mod normal ar trebui sa fie disponibile doar pentru profesionistii din bransa; problema principala este ca pretul engross se aplica si pentru persoanele fizice, care au acces la marfuri foarte ieftine si nu mai apreciaza design-ul floral / creativitatea, comparand preturile engross cu preturile de florarie
  • piata de flori Cosbuc, promovata intens precum o varianta „ieftina” pentru cumparaturi de flori, cu ocazia marilor sarbatori anuale, de catre mass media

florariile fizice se inchid

La nivel international publicatiile de profil deja au simtit trendul de florarii fizice care se inchid, unul dintre factorii considerati vinovati in acest caz fiind retelele de florarii online foarte puternice, gen Interflora, Fleurop, BloomNet, Kabloom etc. care au putere de vanzare in online si au nevoie de forta de productie si livrare in teritoriu. Aceasta forta sunt florariile fizice, care sunt acaparate de valul de comenzi primite din partea acestor retele de florarii online si nu mai au timp efectiv sa se ocupe de clientela din magazin, care la final de zi migreaza tot catre online. De asemenea, retelele de florarii online solicita preturi foarte mici pentru a atrage clientii cu promotii.

Florariile fizice se inchid – adapt or die!

In orice industrie, nu neaparat a noastra, aceasta tendinta brick&mortar trebuie imbratisata si va duce implicit la schimbarea structurala a business-ului, desi in esenta el ramane la fel. Practic fiecare departament al unui business, mic sau mare, trebuie sa isi modifice intreaga structura, sa se tehnologizeze, iar strategiile de marketing trebuie sa uite de separarea online/offline sau mobile si sa inteleaga faptul ca clientul este un consumator in permanenta in miscare si trebuie sa fii in drumul lui.

Desigur, toate florariile vand in high season, dar adevarata arta in acest domeniu este sa vinzi indiferent de perioada anului si sa si faci profit. Ganditi-va la un dentist care ar folosi tehnici de acum 10 ani in desfasurarea activitatii, el n-ar mai fi competitiv din nici un punct de vedere. Orice business trebuie sa fie in continua adaptare, invatare, cautare de idei noi, sa isi faca marketing, sa comunice, sa impartaseasca din experienta si expertiza sa. Va recomand sa uitati de separarea online/offline si sa nu mai mergeti pe ideea ca nu merge, ca nu va merge, ca nu are cum sa mearga. Pretul nu mai este singurul diferentiator pentru clienti, care sunt dispusi sa achite o taxa in plus pentru a suplini distanta, comoditatea, timpul, in definitiv.

Florariile FlorideLux magazine fizice sunt adaptate noului val de cerinte din partea cumparatorilor, fiind puternic tehnologizate, oferind o gama larga de servicii pe langa produsele disponibile in magazin. De asemenea, suntem integrati precum business-uri, neexistand diferente intre magazinele noastre fizice si online, suntem in continua dezvoltare si adaptabilitate pentru clientii nostri si pentru tendintele din fiecare piata locala. Florariile au un design modern, fresh, luminos, conform cerintelor clientelei din Romania. Precum adrese si date de contact pentru florariile FlorideLux, iata mai jos informatiile necesare:

  • Bucuresti – Atelier de lucru si centru de livrari – Bd. Iuliu Maniu nr 7, corp N, Incinta Apaca
  • Bucuresti – Floraria FlorideLux – Calea Mosilor nr 209
  • Brasov – Floraria FlorideLux Brasov – Str Zizinului nr 3
  • Cluj – Floraria FlorideLux Cluj – Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr 19
  • Numar telefon : +40372.740.106
  • E-mail : contact@floridelux.ro

Oportunitate de crestere a vanzarilor pentru florarii fizice din intreaga tara, cu o comisionare foarte avantajoasa: FlowersNET. Intuind aceasta lupta intre online si offline, am lansat mai intai in sistem intern, dupa care pentru tot publicul, reteaua de florarii FlowersNET care se vrea un pod intre online si florariile care nu isi permit sa isi faca campanii online si au nevoie de comenzi permanente. Am gandit sistemul extrem de flexibil, cu profitabilitate de ambele parti, cel mai mic pret nefiind principala strategie de vanzare a noastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *