Industria de flori din Olanda in crestere

Industria de flori din Olanda este in crestere fata de anul trecut, asa cum se arata intr-un studiu de industrie remis presei de curand de catre VBW – asociatia retailerilor in floristica din Olanda. Floristii olandezi au avut o prima jumatate de an foarte buna. S-au inregistrat cresteri in venituri de aprox. 5.5% fata de aceeasi perioada a anului 2015. De asemenea, a crescut si rata de profitabilitate a business-urilor cu flori.

Citeste si: Comanda flori in Romania

Dupa o scadere brusca in perioada 2008-2012, in 2016 s-au inregistrat cresteri semnificative pe venituri, al treilea an la rand in care se inregistreaza plusuri, si nu minusuri in buzunarele floristilor din Olanda. „Florariile foarte active si implicate in activitate, care au foarte bine setate grupurile de targetare clientela, au sanse mari de crestere in aceasta perioada. Sub nici o forma nu ducem lipsa de oportunitati atat la nivel local, cat si international.”, declara Marco Maase, director VBW.

Industria de flori in Olanda repozitionata pe segementul de lifestyle / modernism

industria de flori, florarie

Maasse mai declara: „Saptamanal inregistram cresteri de pana la 2% in noi cumparatori pentru florarii. Chiar daca este un procentaj mic, florariile beneficiaza de pe urma acestui nou val de cumparatori. Am observat un comportament de cumparaturi orientat catre plante de interior pentru decor, flori taiate in aranjamente pentru birouri sau locuinte, in general pentru propria placere, lifestyle shopping. Florariile precum business-uri sunt mult mai grijulii cu cheltuielile, aceasta tendinta generand o crestere a profitului cu pana la 10.8% in prima jumatate a anului 2016, fata de 9.6% crestere in prima jumatate a anului 2015. Doar 37% dintre consumatorii cu varste intre 18 si 40 de ani cumpara flori, astfel ca exista inca loc de crestere.”

Industria de flori – vanzari flori online

In acest moment in Olanda peste 11% dintre florile vandute in industrie sunt oferite clientilor prin florarii online. Piata de vanzari flori online este in crestere. Maase adauga in comunicat, pentru floristi: „Multe website-uri pot fi imbunatatite, recomand business-urilor locale sa aiba mai mare grija cu aceasta noua nisa in crestere, sa aiba o varietate cat mai mare de buchete si aranjamente moderne, alaturi de facilitati cat mai multe pentru clienti.”
In prima jumatate a anului 2016, 52% dintre cumparatorii de flori au fost barbati si 48% femei. Motive cheie pentru a oferi flori precum cadou: zile de nastere (24%), fara motiv (23%), vizite (10%) si flori pentru multumire (9%) – datele sunt pentru cumparatorii din Olanda. Cele mai populare mono-buchete cumparate au fost: buchete cu trandafiri (39%), buchete lalele (26%) si buchete bujori (6%).

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *