Floristii urasc FTD si Teleflora

Precum consumator sau jucator activ in industrie, dai peste tot de reclamele retelelelor de floristi internationali FTD si Teleflora. Sunt retele imense care produc anual foarte multi bani, crescute pe marketing frumos si promisiunea unor servicii rapide, facile, dar si pe un vad comercial foarte mare, vorbim de o piata foarte dezvoltata.

Exista in mediul online foarte multe plangeri legate de calitatea oferita de retelele FTD si Teleflora. Comenzile sunt de cele mai multe ori facute si livrate de floristii locali, din florarii magazine proprii din micile si marile orase, care se plang ca nu fac deloc profit cu aceste retele atat de bine impamantenite in comportamentul de consum online. CNN a facut un calcul exact impreuna cu un florist din Reno:

  • FTD a vandut un buchet cu garoafe si trandafiri la 44.99 dolari
  • Impreuna cu costurile de livrare in Reno, FTD a incasat 65 dolari in total de la client
  • Floristul a primit o anumita suma din aceasta, dupa comisionarea FTD si, dupa cheltuielile cu personalul, chiria, florile, livrarea etc., a ajuns sa plateasca din buzunarul propriu cu 4 dolari mai mult fata de suma primita de la FTD

Legat de plangerile pe care clientii le au, majoritatea sunt axate pe calitatea primita si pe design-ul defectuos -> poza prezentata pe website vs. designul pe care florariile locale il presteaza. De cele mai multe ori produsul final primit ajunge la timp, este livrat conform cerintelor, insa arata jalnic, saracacios si nu se ridica la valoarea achitata.

Plangerile clientilor sunt strans legate de nemultumirile floristilor, care se rasfrang asupra produsului final la nivel de valoare si calitate. Este un rezultat absolut normal generat de faptul ca floristii locali trebuie sa castige, trebuie sa faca profit si singura modalitate de a scadea costurile productiei este fie sa foloseasca flori mai putine, fie de mai proasta calitate sau chiar reciclate din evenimente.

floristii urasc ftd si teleflora

Acum, privind un pic din perspectiva FTD si Teleflora, incasarile pe care le fac nu se transfera doar in profit. Cheltuielile cu logistica de preluare si prelucrare a unei comenzi online poate fi foarte costisitoare, mai ales cand vorbim de milioane de clienti anual. Se promoveaza agresiv ideea de ieftin, ieftin, ieftin, buchete ample de la 49.99 dolari cu livrare premium. Din acest bani sau chiar si din 65 de dolari, FTD si Teleflora, dar si alte retele similare cheltuiesc foarte multi bani in marketing, comunicare, branding, operare comenzi, resurse umane, stocuri si administrativ. Da, intr-adevar, nu au partea de productie si perisabilitate de care toata lumea fuge in aceasta industrie, insa restul cheltuielilor sunt la fel de ridicate.

Din toata schema asta cei care sunt cel mai putin castigati sunt la final de zi CLIENTII. Pentru acest specific de industrie serviciul punctual de livrare este important sa fie la punct si virgula, insa atunci cand ceri o anumita suma si arati o anumita poza trebuie ca TOTUL sa fie la punct si virgula: prospetime flori, marfa de calitate, design impecabil, recipiente calitative, livrare in siguranta si proaspat, livrare la timp, pret bun, livrare gratuita.

FTD si Teleflora sunt presati de industrie sa fie la un pret cat mai mic, iar floristii locali trebuie sa gandeasca toata aceasta colaborare la nivel global si nu punctual pentru fiecare comanda in parte. Colaborarile cu retelele de floristi sunt avantajoase pentru ca iti asigura un rulaj si nu un profit considerabil pentru fiecare comanda in parte, de fiecare data, fara exceptie. Rulajele si volumele aduc dupa sine o marja de profitabilitate mai mica, iar calculul nu se face la comanda X, ci pe o perioada mai larga de timp, analizand cresteri si comparand diverse varfuri de vanzari si perioade similare, de la an la an. Focusul atat pentru FTD, Teleflora, cat si pentru floristii locali trebuie sa ramana mereu CLIENTUL.

Acum focusul merge foarte mult catre concurenta (inclusiv in Romania), cum sa faci sa fii inaintea celorlalti, cum sa faci sa alergi mai repede, cum sa faci sa fii mai vizibil, cum sa faci sa scapi de productie, sa fie cat mai simplu, cat mai putine pierderi etc., iar pentru floristii locali focusul major sunt CALCULELE. Se intra pe site-ul retelei online, se sta cu calculatorul, cat am primit, cat trebuia sa primesc, ia uite la ei cat incaseaza si mie cat imi dau, lasa ca ma duc la alta retea, lasa ca le arat eu lor s.a.m.d. Focusul in aceasta industrie trebuie sa ramana totusi clientul, respectul fata de acesta, cum sa facem sa il atragem sa cumpere mai mult, sa ofere mai mult si sa lasam la o parte razboaiele pe care doar noi intre noi le vedem atat de importante.

Nu uita de ultimele super oferte FlorideLux, acum pentru femeia LEU (23 iulie-22 august):

3 sfaturi despre cum sa oferi flori femeii LEU

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *