Evolutie vanzari florarie online, FlorideLux.ro

Evolutie vanzari florarie online

Despre vanzari florarie online, FlorideLux.ro.

De foarte multe ori am fost intrebat cum supravietuim de-a lungul anului in conditiile in care vanzarile cele mai multe se fac in perioada februarie, martie ale fiecarui an. 

Evolutia vanzarilor unei florarii online este un subiect care nu a fost dezbatut pana acum si foarte multi se feresc sa dea cifre si sa arate evolutia. Cifre nu vom da nici noi dar va pot arata evolutia de pana acum si rezultatul a 2 ani de munca pe obiectivul reducerii diferentei dintre lunile de varf si restul lunilor.

Grafic evolutie vanzari florarie online

Evolutie vanzari florarie online

Practic se observa ca cea mai proasta luna este ianuarie (cam in fiecare an e la fel) urmata de o luna februarie foarte buna si de un varf martie, aproape dublu fata de celelalte luni ale anului.

Evolutia in aprilie, desi pe un trend descendent este sustinuta de sarbatorile pascale (aprilie, mai).

Vestea buna pentru noi este ca efortul de 2 ani de a reduce diferenta intre lunile februarie martie si restul lunilor din an a dat rezultate si, mai mult, rezultatele au fost obtinute fara a renunta la vanzarile din februarie, martie ci prin cresterea vanzarilor in restul lunilor din an.

Va veti intreba de ce ne concentram mai mult pe celalalte luni decat pe februarie martie!? Ei bine, e foarte simplu, in febr martie preturile la bursa de flori din Olanda sunt enorme, marja de profit este mai mica decat in restul lunilor din an, daca nu ar fi volumele nu ar merita sa ai deschis in acea perioada din punct de vedere al profitabilitatii.

Merita sa ai o florarie online?

Raspunsul meu, dupa 12 an de experienta si 13 de cand am pus bazele business-ului, este ca merita, atata timp cat te concentrezi pe profit si vanzari pe intreg anul si nu te multumesti si spui ca „asa e piata”, „asa e in perioada asta”…

Eu nu cred in acest lucru, eu cred ca sarbatoriti sunt in toate perioadele din an, trebuie doar sa ii convingi sa cumpere din online, in loc de la colt de strada.

 

4 comments

  1. sergiu Reply

    chiar si fara cifre, as fi vrut sa vad acelasi grafic pe 2014 si 2015 (ai spus ca sunt doi ani de munca pentru a mai micsora diferentele intre cele mai bune luni si cele mai proaste). Cum merg vanzarile/comenzile de flori pe whatsapp?

    • admin Post authorReply

      Salut Sergiu, e o idee buna, le voie face si pe anii anteriori dar pot sa iti spun ca luna martie era de 3 ori pana 3.5 fata de media celorlalte luni, lucru care crea un dezechilibru enorm al business-ului.

    • admin Post authorReply

      E o metoda noua de a plasa comenzile, insa pot spune ca incepe sa prinde foarte bine la early adopters si cei care sunt in miscare permanenta, atat in RO dar si in afara.

  2. Pingback: Aranjamente florale neobisnuite – Ioana Dosinescu - Blog personal

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *