De ce se cumpara mai putine flori in post?

De ce se cumpara mai putine flori in post? o intrebare foarte buna pe care am primit-o astazi de la un partener la inceput de drum in industrie. Dar este adevarat si sustin ideea ca in post, intr-adevar, clientii cumpara mai putine flori. Am observat acest trend in cei 13 ani de activitate, atat in postul de Paste, cat si in cel de Craciun. Explicatia acestui lucru poate fi de natura religioasa sau de natura personala. Cert este ca in aceasta perioada majoritatea romanilor, la unison, isi restrang cheltuielile care nu sunt strict necesare.

Dupa o perioada in care s-au facut multe cumparaturi de flori (14 februarie, 24 februarie, 1 martie, 8 martie), incepe o perioada de liniste sau plutire (depinde cum privesti lucrurile) pentru florarii. Este o perioada in care foarte multe cupluri ce urmeaza sa se casatoreasca in vara pescuiesc oferte, insa fara concretizari majore. Este, de asemenea, o perioada in care se cumpara flori pentru aniversari, pentru partenerii de afaceri si cam atat. Cele mai cumparate flori sunt cele de sezon (citeste aici despre florile lunii martie), pentru ca sunt extrem de colorate, parfumate, atractive – in ton cu sezonul – , dar si foarte accesibile precum pret.

flori de sezon, vanzari flori in post, buchet de narcise
flori de sezon, vanzari flori in post, buchet de narcise

Incasarile 14 feb – 8 martie sunt cu atat mai importante in aceasta perioada pentru florarii, intrucat sunt bani cu care trebuie sa supravietuiasca pana in mai si chiar si pe perioada verii daca nu sunt bine ancorate in lumea evenimentelor private. In aceasta perioada scade si numarul vizitatorilor in florarii, valoarea incasarilor pe o zi de vanzare si valoarea tichetului de cumparaturi. Acest trend se resimte atat in mediul online, cat si in cel offline.

Majoritatea florarilor vand in aceasta perioada marfuri precum plante (usor de intretinut si cu pierderi foarte mici), cadouri si marfuri legate de gradinaritul amator: pamant, unelte, solutii de intretinere plante. Desigur, vanzarile isi vor reveni o data cu apropierea sezonului de Paste, cand vremea calda si placuta vor imbia clientii sa cumpere din ce in ce mai multe flori, pentru a-si decora casele proaspat curatate, balcoanele, gradinile sau mesele cu bucate imbelsugate, intinse pentru familie si prieteni.

De ce se cumpara mai putine flori in post? – pareri adunate din industrie

Andreea Plaiasu, manager floraria FlorideLux Brasov (Facebook)

La noi in Brasov oamenii cumpara flori si in post. Avem cativa clienti care stim ca sunt extrem de credinciosi, insa si in aceasta perioada cumpara flori pentru acasa, pentru aniversari, pentru ocazii speciale. Avem chiar si clienti preoti care achizitioneaza flori pentru biserica, sa arate foarte frumos pentru enoriasi (in special catolici). Brasovenii continua sa cumpere flori chiar si in post, pentru ca se ivesc tot timpul ocazii sau zile oarecare cand pot oferi o floare, doar pentru un zambet.

Mihaela Ghinea, manager Flowers Market Holland, cel mai mare depozit de flori si plante din Romania (Facebook)

Asa cum suntem obisnuiti noi, poporul roman (cred ca 80% ordodox) si asa cum am fost educati sa avem unele restrictii in aceasta perioada, putem transpune aceasta si in vanzarea mult mai mica a florilor in post. Insa, imi mentin propria teorie prin care cred ca suntem un popor totusi needucat inca in domeniul florilor. De aceea ar fi corect sa spunem ca in industria noastra se vand flori dupa calendarul ortodox, majoritar din obligatie: de ziua mamei, onomastici, aniversari, sarbatori punctuale si mai putin din simpla bucurie de a oferi o floare intr-o zi oarecare.

Suntem un popor si cu foarte multe greutati, probleme, neajunsuri si poate de multe ori si uitam de bucuria simplului gest de a oferi o floare – poate ca nu vine doar din lipsa de educatie corecta. Din experienta cred si va spun ca in nici 5% din casele romanilor nu veti gasi vaze cu flori, din pacate. Este de retinut ca o floare sensibilizeaza, bucura ochiul si transforma orice spatiu. M-as bucura sa observ in viitor o schimbare de comportament de consum, sa vad mai multe flori cumparate din pura placere si mai putin din obligatie. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *