Clasificarea florariilor

Clasificarea florariilor si a competitorilor majori de pe piata florilor si a plantelor a fost efectuata de curand de catre TNO (Netherlands Organisation for Applied Scientific Research) – Organizatia Olandeza a Studiului in Stiinta Aplicata. Desi nu este o industrie luata foarte in serios in Romania, asta nu inseamna ca la nivel international aceasta industrie care genereaza anual sute de milioane de euro nu este una extrem de importanta si documentata.

Competitia din ce in ce mai accentuata si stratificarea intensa a acestei industrii o data cu aparitia atat de multor nise a ajutat analistii sa poata contura 6 segmente importante pentru clasificarea florariilor.

Calsificarea florariilor, nise florarii:

  • ‘Dorien’, floristul de la tejghea
  • ‘Sara’, specialistul in floristica, design si plante
  • ‘Conny’, floristul conceptual, artistul
  • ‘Oscar’, floristul online
  • ‘Victor’, retailer-ul de produse fresh, plante/floristica engross & en detail, cash&carry
  • ‘Robbert’, floristul mobil tip kiosk / masa stradala sezoniera / masa in piata

Cel mai mare spirit competitiv pe industrie vine din partea ‘Victor’ si ‘Oscar’, ne spun analistii, care au condus studiul in Olanda, Germania, Franta si Marea Britanie. Aceste 2 nise sunt foarte inovative la nivel de oferte si beneficii pentru clientela, investesc foarte mult in branding si marketing, iar clientii sunt foarte atrasi de varietate si comoditate pentru ‘Oscar’, iar de preturile mici in cazul lui ‘Victor’. Clientii opteaza pentru floristii online atunci cand au nevoie de livrarea unui buchet de flori sau a unui cadou, ceva special si apeleaza la cumparaturi in retail atunci cand isi doresc produse decorative pentru propria casa sau gradina.

clasificarea florariilor

Atat pentru analisti, cat si pentru mine personal, este suprinzator faptul ca restul de 4 segmente pe partea de clasificare a florariilor, ‘Dorien’, ‘Sara’, ‘Conny’ si ‘Robbert’ nu au o atitudine de intampinare a valului competitiv venit din partea ‘Oscar’ si ‘Victor’. Ba dimpotriva, aceste 4 segmente se concentreaza din ce in ce mai mult pe retentia clientelei existente si se bazeaza pe traficul stradal sau pe recomandari, preferand o serie de clienti stabili si loiali. Aceasta tendinta a fost observata in toate cele 4 tari analizate.

Ca si tendinte la nivel de achizitii flori engross, ‘Oscar’ si ‘Victor’ sunt extrem de activi, cautand permanent noi furnizori si noi oferte, comandand atat online, cat si direct de la depozite, adaptandu-se rapid oricarei cereri a clientilor. ‘Dorien’, ‘Sara’, ‘Conny’ si ‘Robbert’ prefera in proportie de 80% depozitele clasice, vanzatorii de flori engross care le vin cu marfa direct in magazin pentru aprovizionari sau locatiile specializate pe cash&carry. Aceste 4 segmente spun ca decid necesarul de flori si accesorii la fata locului, lasandu-se inspirati de oferta disponibila la furnizorul engross. In acest fel, sustin ei, pot asigura clientilor cea mai proaspata marfa si mereu un design nou.

Clasificarea florariilor este un articol cu informatii valoroase pentru industrie, ajutandu-ne sa intelegem tendintele si modalitatea de gandire a diversilor jucatori de pe piata. Desi sunt miscari extrem de importante pe diverse nise si clientii migreaza de la un segment la altul in functie de nevoile punctuale si de buget, unii competitori alearga foarte repede, iar altii prefera sa stea pe marginea drumului, in asteptarea altor timpuri, mai bune. Este un comportament interesant de partea ambelor baricade si 2 mentalitati total diferite ce merita digerate.

Se apropie Craciunul, nu uita sa comanzi online cei mai frumosi brazi de Craciun, la cele mai bune preturi si livrare gratuita oriunde in Romania! Sarbatori fericite tuturor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *