Ce poate o florarie sa invete de la Starbucks?

ce poate sa invete o florarie de la starbucks?

Ce poate o florarie sa invete de la Starbucks? Zilele trecute cautam modele de business apropiate cu al nostru, modele de succes care au aplicat diverse tactici ce se pot aplica si intr-o florarie. Chiar daca industriile difera, clientul este acelasi si are aceleasi asteptari, nemultumiri, dorinte si cereri. Si atunci am gasit brandul Starbucks. Si m-am intrebat: ce poate o florarie sa invete de la Starbucks? E simplu: fiecare interactiune cu clientii (dar fiecare!!!) trebuie sa fie una pozitiva si primitoare. Oare este posibil, intr-o industrie atat de emotionala? Absolut! Trebuie sa transformi acest atu pe care il foloseste la maxim Starbucks intr-un scop in sine, pentru a oferi de fiecare data un serviciu excelent!

ce poate o florarie sa invete de la starbucks?

Pentru a obtine un customer service exemplar, fiecare florarie trebuie sa inceapa cu o serie de proceduri si politici foarte bine puse la punct, in ceea ce priveste abordarea clientilor in magazin, conversatiile, calatoria catre convingerea clientului sa cumpere, loializarea clientului, managementul reclamatiilor. Cu francizatii FlorideLux tin de fiecare data un training complet si bine punctat legat de acest aspect. Am cateva tehnici standard legate de customer service care stiu ca functioneaza, indiferent de situatie. Trebuie doar sa fii orientat catre client si nu catre emotiile / opiniile / sentimentele proprii. Trebuie sa fii consecvent si sa aplici aceste tehnici cu sfintenie. Desigur, nu va voi da tehnicile de sales aplicate in florariile FlorideLux de catre francizatii nostri 🙂 , dar va voi descrie in continuare ce anume puteti invata de la brandul Starbucks astfel incat sa ajungeti si voi acolo ca si vanzari, vizibilitate si brand awareness.

Franciza florarie Flori de Lux

Ce poate o florarie sa invete de la Starbucks? Aplica si tu tehnica LATTE

Cei de la Starbucks isi trainuiesc angajatii sa aplice o tehnica extrem de simpla si de eficienta atunci cand vine vorba despre clienti nemultumiti, si anume tehnica LATTE. Aceasta o poti aplica si tu in florarie, fie daca esti un proprietar foarte implicat si esti in fiecare zi in magazin, fie pe angajatii tai. Eu stiu ce inseamna sa muncesti de la 7 dimineata pana tarziu in noapte, sa iti pui sufletul intr-un aranjament floral, sa te da cu capul de pereti sa ajunga la timp si sa fie pe placul clientului si apoi el sa te sune enervat ca nu i-a placut X, ca nu i-a placut Y, ca nu e multumit si ca ti-ai batut joc de el…. Dar tehnica LATTE isi face efectul mai repede decat ai crede. Iata:

L = Listen – Asculta clientul

A = Acknowledge – intelege cu adevarat plangerea lui

T = Take action – ia actiune si rezolva problema atunci, pe loc!

T = Thank them – multumeste clientului nemultumit, pentru ca fiecare client ne ajuta sa fim mai buni!

E = Explain – explica de ce a intervenit problema

Ce poate o florarie sa invete de la Starbucks? 8 trucuri simple si care functioneaza in orice industrie cu lucru la tejghea:

1. Zambeste, zambeste, zambeste…

Nu conteaza ce probleme ai acasa, cu furnizorii sau cu alti clienti. Atunci cand cineva intra in magazin fii o prezenta placuta si zambeste sincer.

2. Primeste fiecare client

Am observat in foarte mutle florarii ca oamenii se ascund undeva in spate, par ocupati si inabordabili si intreaba peste umar: Va pot ajuta cu ceva?”. Personalul florariei trebuie sa vina in intampinarea fiecarui client, sa ii zambeasca (vezi punctul 1) si sa arate clientului ca este un profesionist care abia asteapta sa il serveasca cu cele mai frumoase si proaspete flori.

3. Anticipeaza nevoile clientului

Fii prezent in conversatie si in momentul cumparaturilor, anticipeaza nevoia clientului de adauga la buchet si un balon, o cutie cu ciocolata sau ofera-i o mana de ajutor pana la masina, sa care florile, daca observi ca nu se descurca.

4. Construieste o relatie

Florariile sunt in general afaceri mici, de cartier. Incearca sa iti cunosti vecinii, nu ii mai privi ca pe niste simpli clienti si leaga prietenii. Nu neaparat pentru a le vinde ceva, ci pentru ca asa e frumos.

5. Spune Multumesc!

La fel ca si zambetul, dupa fiecare cumparare, transmite clientilor un sincer Multumesc!.

6. Adreseaza orice plangere cu calm si interes

Incearca sa tratezi orice client cu calm, profesionalism si interes real. Nu te rasti, nu vorbi urat, nu jigni si nu incerca sa il contrazici.

7. Cere ajutorul

Daca tu esti proprietarul florariei si doar te uiti de pe margine la angajatii tai, atunci incurajeaza-i sa iti ceara ajutorul atunci cand nu stiu sa raspunda la o intrebare sau daca clientul doreste informatii pe care nu le are. Este important pentru client sa vada ca exista o armonie intre angajati, dar si ca exista un manager care supravegheaza serviciile de calitate pe care le primeste.

ce poate sa invete o florarie de la starbucks?

8. Fii disponibil pentru clientii florariei tale

Este important precum manager sa te implici in relatia cu clientii magazinului. Ofera cu incredere cartea ta de vizita si raspunde la telefon si la email oricand ti se solicita asistenta de catre un client.

1 comentariu

  1. Pingback: Florarii online in Romania – Ioana Dosinescu - Blog personal

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *