Ce flori recunosc clientii?

Ce flori recunosc clientii?, tot timpul suntem extrem de intrigati si de interesati de tot ce tine de educatie. Educarea clientului, educarea industriei si mai ales educarea noastra, precum profesionisti. In ceea ce priveste educatia de consum flori a clientului, aceasta se manifesta prin:

  • recunoasterea florilor, pentru a sti ce sa ceara
  • cunoasterea preturilor, pentru a sti ce primeste / ce sa ceara de banii pe care ii plateste
  • recunoasterea diferentelor intre produse calitative si unele mai putin calitative
  • dorinta de a oferi mai des flori pentru ca este un gest frumos, un gest galant si indelung asteptat de destinatare
  • capacitatea de interactiune corecta cu reclamele florariilor, targetarea corecta si eficienta a clientilor in campaniile conduse de retaileri si floristi pentru flori

Citeste si despre Bujori – flori de sezon, bujorii sunt pe agenda florala a oricarui florist in lunile mai si iunie

De curand am dat de un studiu foarte interesant efectuat in Olanda in anul 2015, care se intitula Ce flori recunosc clientii?. Olanda este TARA FLORILOR, punctul 0 al importului si exportului de flori la nivel international. Cine a avut placerea sa calatoreasca in Olanda poate confirma dragostea olandezilor pentru flori si plante, aceste minuni ale naturii impodobind la orice pas casele, ferestrele, birourile, strazile etc. Dar studiul arata niste date extrem de interesante, desi olandezii sunt mari consumatori si comercianti de flori.

Studiul efectuat de Royal FloraHolland ne arata ca 85% dintre clienti recunosc doar 3 flori: lalelele, trandafirii si floarea-soarelui. Pentru alte flori, procentajul de recunoastere scade sub 50%, familiaritatea cu florile (altele decat cele 3 mentionate mai sus) fiind extrem de scazuta.

Ce flori recunosc clientii?

Ei bine, iata raspunsul mult asteptat. Floarea-soarelui, lalelele si trandafirii sunt singurele 3 flori recunoscute corect de catre 85 dintre consumatorii de flori olandezi, barbati si femei cu varsta intre 18 si 75 de ani, persoane active si angrenate in acest tip de cumparaturi in mod constant. Acest top 3 este urmat de narcise, zambile, garoafe si hortensii (fiecare floare avand un procentaj de recunoastere in medie de 60%).

Esti florist? Citeste si articolul nostru despre Plan de afacere florarie si spune-ne parerea ta in comentarii!

Pentru frezii, gerbera si crini, doar 50% dintre respondenti au recunoscut corect aceste flori splendide. Gypsophila a fost recunoscuta de doar 40% dintre consumatori, desi este trecuta de catre toti floristii din lume drept una dintre cele mai cumparate flori de umplere.

Ce flori recunosc clientii?
Ce flori recunosc clientii?, top 10 flori recunoscute de catre consumatori (traducere: floarea-soarelui, lalele, trandafiri, nasrcise, zambile, garoafe, hortensii, gerbera, ranunculus, crizanteme) studiu de industrie realizat de catre Royal FloraHolland, 2015-2016

Studiul ne mai arata ca foarte multi consumatori sunt de parere ca florile arata la fel, lucru care ii induce in eroare si ii determina sa faca confuzii. Spre exemplu, ei spun ca garoafele arata ca unii trandafiri, iar ranunculus este adeseori confundat cu trandafiri, bujori sau dahlii. Alte flori confundate de catre respondentii studiului au fost crizantemele, asterul si margaretele. Lemonium a fost aproape in aproape 100% din cazuri confundat cu lavanda, iar in 30% din cazuri consumatorii au confundat lisianthusul cu garoafa.

Acest tip de studiu a fost condus si in anul 2014, cand aceleasi 3 flori au fost recunoscute de catre consumatori (lalele, floarea-soarelui si trandafiri), insa in procent de 90%, fata de 85% in 2015. Se pare ca intelegerea si cunoasterea florilor este in scadere de la an la an.

Studiul Ce flori recunosc clientii? a fost condus in Olanda, pe 1000 de consumatori cu varste intre 18 si 75 de ani. Acest tip de studii sunt efectuate pentru a lua pulsul industriei si pentru desfasurarea anumitor promotii, campanii si pentru targetarea cat mai eficienta a clientilor.

Acest tip de studiu va fi realizat in toamna-iarna anului 2016 in Franta, Germania si Marea Britanie.

1 comentariu

  1. Pingback: Flori pentru florarie – Ioana Dosinescu - Blog personal

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *