Administrare afacere florarie

Administrare afacere florarie – astazi citeam un articol despre afacerile tip florarie la nivel european. Un studiu facut in Marea Britanie spune ca in medie peste 55% din timpul unui antreprenor de florarie este petrecut cu activitati administrative si nu cu dezvoltarea afacerii in sine. Majoritatea proprietarilor de business se plang ca activitatile legate de stocuri, contabilitate, angajati, furnizori si aprovizionare le mananca peste jumatate dintr-o zi de lucru.

Studiul condus de Federatia Afacerilor Mici (Federation of Small Businesses (FSB)) ne arata ca 76% dintre detinatorii de business spun ca in timpul unei zile de lucru se ocupa mai mult de taxele angajatilor, administrarea asigurarilor si task-uri de contabilitate, chiar daca au angajat o firma de contabilitate. De asemenea, detinatorii de business se plang ca acest tip de activitati ii demoralizeaza si ii streseaza constant, astfel incat nu mai au energia necesara sa se ocupe de activitati creative sau de dezvoltarea afacerii.

floristii petrec foarte mult pentru activitati administrare afacere florarie
floristii petrec foarte mult pentru activitati administrare afacere florarie

Activitatea de administrare afacere florarie poate avea si foarte multe costuri asociate, nu doar timp. Membrii FSB din Marea Britanie cheltuiesc in medie 3600 de lire sterline anual pe ajutor, consultanta si administrarea taxelor de business, alaturi de alte taskuri de contabilitate.

Plan de afacere florarie – cum planifici o afacere noua de tip florarie

Proprietarii spun ca timpul pe care in mod normal il folosesc pentru administrare afacere florarie ar prefera sa il petreaca mult mai productiv: PR, social media, activitati de marketing, vanzari directe, vanzari corporate, realizarea de modele noi de design floral, participarea la targuri si cursuri de profil. In acest moment antreprenorii de afacere tip florarie marturisesc ca petrec doar in jur de 9 ore pe luna pentru business development.

administrare afacere florarie, cati bani cheltuiesc proprietarii de florarii in medie pentru chestiuni administrative si de contabilitate
administrare afacere florarie, cati bani cheltuiesc proprietarii de florarii in medie pentru chestiuni administrative si de contabilitate

Aproximativ 50% dintre respondentii studiului spun ca ar prefera sa isi angajeze un manager financiar, daca ar avea resursele necesare. Un astfel de consultant angajat permanent sau o companie angajata in acest sens ar adauga inca 14.000 de lire sterline la cheltuielile anuale. Administratorii de afaceri florarie spun ca prefera sa faca singuri aceste task-uri pentru ca salveaza bani importanti din afacere, insa stiu ca pierd mult mai mult pentru ca nu se ocupa si de dezvoltare, PR, marketing si creatie. Practic proprietarii de florarii sunt intr-o roata a veveritei permanenta, prefera sa economiseasca sau sa nu cheltuiasca bani pe care i-ar castiga in viitor, dar nici nu planuiesc / nu lucreaza intr-o dezvoltare sustenabila a afacerii, care i-ar ajuta sa castige banii necesari unor astfel de servicii si multi altii.

Administrare afacere florarie

Mai jos va las un grafic legat de orele pe care administratorii de florarii din UK le petrec in medie pe activitati de tip contabilitate, legal&tax, angajati, asigurari:

Task-uri Orele petrecute in medie de un administrator / saptamanal Ore petrecute in medie de catre alti angajati / saptamana Total
Taxe 3h 3m 3h 35m 6h 38m
Asigurari angajati 1h 3m 54m 1h 57m
Chestiuni legale pentru angajati 1h 8m 1h 16m 2h 25m
Pensii 56m 1h 2m 1h 58m
Protectia si securitatea muncii 2h 20m 2h 45m 5h 6m
Chestiuni bancare 5h 3m 4h 15m 9h 19m
HR si angajati (sedinte de lucru, organizare task-uri) 2h 15m 2h 58m 5h 14m
Taskuri de contabilitate si plati furnizori 6h 42m 8h 3m 14h 45m
Altele 11h 13m 11h 9m 22h 23m
Total 33h 46m 36h 1m 69h 45m

Sursa: Federation of Small Businesses (FSB UK)

Cheltuieli medii pe care florariile care au furnizori externi (consultanti financiari) le fac anual pentru task-uri de tip contabilitate, tax&legal:

Task Cheltuieli medii anuale (lire sterline)
Taskuri de contabilitate si plati furnizori £2,565
Taxe £1,845
Asigurari angajati £1,593
Protectia si securitatea muncii £1,184
Pensii £1,096
HR si angajati (sedinte de lucru, organizare task-uri) £1,075
Chestiuni bancare £1,029
Chestiuni legale pentru angajati £1,028
Altele £2,482
Total £13,896

1 comentariu

  1. Pingback: Model plan de afaceri florarie – Ioana Dosinescu - Blog personal

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *